fredag 5. mars 2010

Gled deg i Herren!













Jeg er så glad!!!!

Etter en lang periode i ørkenen, føler jeg endelig at kristenlivet er på riktig vei! Det er som om jeg har kommet nærmere Gud etter jeg flyttet til Bergen. Hva er medisinen? Jo, hos meg har det hjulpet godt at jeg har begynt å gå i et kristent miljø igjen (som er helt fantastisk!), sluttet å gjøre ting jeg vet fører meg bort fra Gud (deriblant festing), lest mer av det som står i Guds ord, snakket mer om hva som står, og det har også hjulpet å høre på fantastisk musikk med kristent innhold, som jeg har funnet ut at det finnes ganske mye av! Og jeg snakker også mye med Gud. Mer enn på leenge.

Aah, Bergen.... Æ liår mæ i Bergen! :)

Noe av det nyere som har skjedd i Bergen er at jeg har begynt å synge i koret Laudate, Salems studentkor. Jeg stortrives! Det må være verdens mest sosiale kor. Det skjer noe gøy heile tida, og jeg har abstinenser bare de få dagene jeg har vært på ferie nå. "Vil til Bergen, vil til Bergen med det samme... for der har vi det som fisken i vannet" osv... En medkorist som jeg vil tørre å omtale som en kamerat, sendte meg bibelverset Fil 4,4 idag som jeg vil dele med dere! Jeg tar med litt ekstra også, siden det står så mye bra! Om dere ikke er like glade som meg, kanskje dere blir det etter å ha lest det! Ja, det syns æ nok dere bør! For her står det:

Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere! La alle mennesker få merke at dere er vennlige. Herren er nær! Vær ikke bekymret for noe! Men legg alt dere har på hjertet, fram for Gud. Be og kall på ham med takk! Og Guds fred, som overgår all forstand, skal bevare deres hjerter og tanker i Kristus Jesus. Fil 4, 4-7

Gud ber oss om å legge alle våre bekymringer på Han. Ved å legge våre liv i Guds hånd vil Han gi oss en indre fred, og en styrke til å tåle alt! Til vi så forenes i Himmelen, fordi Jesus døde for våre synder, og vant over døden! Guds egen sønn ble til menneske for at vi skulle få leve hos Gud! Er ikke det verdt å feire!!! :)

8 kommentarer:

  1. Fantastisk Silje!:-) Jeg er helt enig med deg! Gleden ER i Herren, ikke i alle andre ting slik vi ofte tror. Bare Gud kan gi oss EKTE glede, og den gleden er ubeskrivelig! Stå på søster!:-)

    SvarSlett
  2. Der sa du det Anne Mari!!:) Nå føler æ mæ utrusta til å takle hverdagen på en heilt annen måte! Kan ikke komme fra andre enn Gud=D håper alt står bra til med deg og den flotte familien din! <3

    SvarSlett
  3. :) Fint innlegg, Silje! Og fint å høyra at livet ditt e bra! :) Håpe me snakkas litt dei neste vekene, sjøl om det ikkje blir på skulen. Klem

    SvarSlett
  4. Det er fantistisk Silje!!!! <3 kjærligheten er det beste og mest dyrbare i verden,viktig og se det posetive og ikkje berre det fæle iverden...er mykje godt også!!

    SvarSlett
  5. Amen! :)
    Herlg entusiasme og glede, ej blei skikkli gla ej oxo no:)!!
    Kos dej vidare i ferien, me sjåast i Bergen:)

    SvarSlett
  6. Takk for det, Lene!:) Skulle egenlig skrive om noe helt annet, men det var dette som ville ut. :D Vi skal uansett sees selv om vi er på forskjellige skoler! vi kan gå tur rundt tveitevannet f.eks. så skal vi jo pugge land:)

    ANONYM! Hvem er du?? Takk og JA, du har så rett! Kjærligheten slår alt! <3 :)

    SÅ BRA Astri!!! Det gleder mæ å høre:D kose deg masse på Vigra, så sees vi snart i Bergen!:):)

    SvarSlett
  7. Hei, sjønnas. Nå blei eg vertfall glae! Dorr ligge ein liden ting t deg på bloggen min :o)

    SvarSlett
  8. Godt å høre, Siri!:) gøy,gøy... =)

    SvarSlett