tirsdag 12. januar 2010

Eksamen og foruensning


Jeg merker at døgnrytmen har blitt helt ødelagt av juleferien. Når jeg jobber på eksamensoppgave med enda et B-menneske, blir det ikke til at vi møtes på skolen før rundt klokken tolv, og uansett hvor hardt jeg prøver, kommer jeg med ikke opp av senga før klokka runder elleve. Etter å ha kjøpt inn varer bestående kalorier og sukker på Rema 1000 er jeg og Oda klare for å starte dagen vår på skolen. Det føles litt rart å komme på skolen når alle går. Det fine er at vi kan synge og lage rare lyder og sette oss akkurat der vi vil. Vi endte opp på et iskaldt grupperom, det MÅ ha vært minusgrader. Hvorfor vi satt oss akkurat der? Liten skole med få alternativer. Etter en telefonsamtale med en riktig så behjelpelig medarbeider hos Play.com som hele tiden kalte meg "Miss Pederson" skulle vi begynne å bli effektive. Idag var det drøfting som stod for tur, og vi kom virkelig inn i det filosofiske hjørnet. Klokka begynte å bli mye, så vi fant ut vi skulle gå hjem rundt 19.00. Jeg så bussen komme rundt svingen før busstoppet mitt og da var det bare å bite tennene sammen og begynne å løpe på snøen; neste buss gikk en halvtime etter, og det er KALDT å stå å vente i disse dager. Så skjedde det: 4 meter før jeg nådde igjen bussen hørte jeg motoren starte, og med et var bussen borte. Etter å ha fått litt "peptalk" fra Oda, bestemte jeg meg for å brenne litt tid på butikken. Det tok mindre tid enn beregnet og det var fortsatt mye tid igjen før bussen gikk, så jeg tok benene fatt. En gåtur i Europas mest foruensede by var faktisk ikke så verst! Så nå oppmuntrer jeg flere til å gjøre det samme, så blir vi kanskje kvitt denne tåka. Eventuelt bare møt opp tidsnok til bussen:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar